09 lipca

09 lipca

42. "Wilki" Adam Wajrak

"Wilki"
Adam Wajrak
273 strony
Wydawnictwo Agora
2016 r.



Fabuła

W książce Adam Wajrak, znany i ceniony dziennikarz-przyrodnik, opowiada o swoich spotkaniach z wilkami, opisuje ich zachowania, zgłębia ich naturę, przekazuje informacje zdobyte na wieloletnich obserwacjach i pracy przy tych drapieżnikach.

Recenzja

Adama Wajraka można znać jako dziennikarza-przyrodnika, jego artykuły czy programy docierały zawsze do szerokiego grona odbiorców.Jest ogromnym miłośnikiem przyrody, zwierząt i ekologii, spod jego pióra, do tej pory, wyszło już kilka książek opisujących środowisko naturalne i żyjące w nim zwierzęta.Do tej pory nie miałam kontaktu z jego publikacjami, nie jestem aż tak bardzo zainteresowana przyrodą by o niej czytać, tego typu książki nie wzbudzały mojej przesadnej ciekawości, do czasu, kiedy zobaczyłam "Wilki".
Mam pewien sentyment do tych stworzeń, wydają mi się intrygujące, groźne i na swój sposób wspaniałe, wytrwałe i niezależne.
Muszę szczerze przyznać, że książkę czytało się naprawdę wspaniale, niczym świetną, wciągającą powieść, a przecież styl opowiadania jest zupełnie inny, mamy tutaj żywo nakreślone, ciekawe opisy, anegdoty czy też wspomnienia przyrodnika-entuzjasty z jego spotkaniami z dziką przyrodą, jest w nich dużo prawdy, wiedzy, ale też zrozumienia dla złożonych mechanizmów egzystencji żyjących na wolności stworzeń. Jest przede wszystkim głęboki podziw dla wilków.
Autor snuje swoją opowieść o tych wyjątkowych zwierzętach bardzo sprawnie i swobodnie, dzięki czemu czyta się ją naprawdę szybko i z przyjemnością, nie ma tu miejsca na "suche" fakty,dane, wykresy. To pełna przemyśleń, refleksji i uczucia książka, dzięki której możemy też dużo dowiedzieć się o populacji wilków, ich zachowaniach, o genezie strachu ludzi do tych zwierząt. Jest to przedstawione w ciekawy, przystępny sposób, dodatkowo wzbogacone wspaniałymi zdjęciami autora.
Polecam ją tym, którzy, podobnie jak ja, nie sięgają po tego typu "przyrodnicze opowieści", "Wilki" mogą się Wam naprawdę spodobać, dać też powód do przemyśleń, nie tylko nad wilczą, ale także naszą ludzką, naturą, o tym kim jest dla nich człowiek i jaki ma wpływ na te drapieżniki.

Ocena: 4/5



8 komentarzy :

  1. Rewelacyjna powieść. Na dodatek te fantastyczne zdjęcia wilczej watahy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaje się ciekawa,a ilustracje są przepiękne! Jak będzie w bibliotece,to na pewno wypożyczę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia w książce są przepiękne, podejrzewam, że to wielka gratka dla fanów tych stworzeń i książek tego typu. Ja nie jestem fanką powieści przyrodniczych, ale skoro i Ty nie byłaś, a spodobały Ci się, to może i ja kiedyś po nie sięgnę :)

    Pozdrawiam ciepło, bookworm z Książkowoholizm :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco zachęcam, czytało się ją naprawdę dobrze.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Mam ogromną ochotę zapoznać się z książką :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książkę mam, miałam też okazję rozmawiać z autorem. Przyznaję, że częściowo już ją przeczytałam i historia słynnego Kazana bardzo mnie wciągnęła. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 love, coffee and books , Blogger